Contacten verhuizen

Met de rol Kwaliteitsfunctionaris is het mogelijk om verkeerd geregistreerde contacten “om te hangen” naar de juiste patiënt.

 

Er zijn een aantal zaken waarmee jullie rekening mee moeten houden:

 

  • Geüploade documenten of overdrachten die bij de verkeerde patiënt staan, worden niet automatisch meeverhuisd. Dit zullen jullie voorlopig nog aan ons moeten vragen.
  • De (foutieve) verwijzing via E-spoed wordt niet achteraf aangepast.
  • Indien de patiënt gepind heeft of contact betaald, dan is het niet mogelijk opnieuw een declaratie door te sturen naar de financiële module.
  • Let zelf goed op dat je de declaratie van het contact dat foutief was ingevoerd eerst op niet declareren laat zetten door de financiële administratie (dit doen jullie overigens nu ook al).

Verder:

  • Actuele voorgeschreven medicatie op de HAP verhuist mee.
  • Ingevoerde meetwaarden op de HAP verhuizen mee.
  • LSP data wordt verwijderd.
 
Onderstaand de stappen tot verwerken

Klik op contacten en vervolgens op afgehandelde contacten. Zoek de patiënt op (of het contact) waarvan je het contact wilt verplaatsen. Klik vervolgens op de drie puntjes en op “Contact verhuizen”.

Na het vinden van het contact en het klikken op “Contact verhuizen” opent het er een scherm met een melding over het verhuizen van de patiënt. Lees dit goed door en klik op “Patiënt selecteren”.

Hierna opent het scherm voor het zoeken van patiënten. Het zoeken van de patiënt kan op de gebruikelijke zoekbalken. Na het vinden van de juiste patiënt klik op “Patiënt selecteren”. 

Na het selecteren van de patiënt opent het afrondscherm. Hierbij dient er op het volgende gelet te worden. 

  • Je ziet de originele declaratie. Als je ervoor kies om het contact te declareren wordt er dus bij afronden een nieuwe prestatie gestuurd naar de financiële module (*op de juiste ptn).
  • Het is dus mogelijk om het contact als nog op niet declareren te zetten.
  • Recept opnieuw versturen wil je hoogstwaarschijnlijk niet dus het vinkje staat initieel uit.
  • Waarneembericht opnieuw versturen: vinkje staat aan, je wilt dat het juiste bericht bij de juiste huisarts terechtkomt.
  • Klik op afronden en het contact is verhuisd.