In de verschillende schermen waar de triage wordt gedaan en het contact wordt afgehandeld wordt er getoond doormiddel van de rode chips bovenin het scherm dat er belangrijke medische informatie beschikbaar is met betrekking tot deze patiënt.
Informatie over de Alerts
De alerts worden getoond wanneer één of meerdere van de volgende 8 categorieën van toepassing zijn:
Bij notities in het dossier van de patiënt is het mogelijk om notities toe te voegen die van belang zijn voor de huisartsenpost. Deze notities worden geen onderdeel van het medisch dossier van de patiënt en worden dus ook niet gecommuniceerd naar de eigen huisarts van de patiënt.
Via het plusje kan er een nieuwe notitie worden toegevoegd.
Bij het toevoegen van de notitie kunnen er 3 verschillende attentiewaarde gegeven worden, namelijk:
Indien er een alert met melding bij een patiënt is ingesteld zal de pop-up altijd verschijnen bij het selecteren van deze patiënt of openen van het dossier. Door op de knop “Bekijken” te klikken wordt het dossier geopend op het tabblad patiënt waar de notitie te lezen is. Huisartsen kunnen de pop-up krijgen bij het openen van een contact. Triagisten kunnen de pop-up krijgen bij het selecteren van een patiënt tijdens de triage of als zij een patiënt vanuit de agenda in behandeling nemen.
Als er van de patiënt nog niet afgehandelde contacten zijn op de huisartsenpost naast het contact waarin wordt gewerkt ,wordt dit weergegeven via de alert afspraak. In het Journaal tabblad worden alle contacten getoond. aangeven welke afspraak er nog niet afgehandeld zijn. De inhoud van de contacten is te lezen door op het contact te klikken. Via het icoon wordt aangegeven in welk contact er op dat moment wordt gewerkt.