In de verschillende schermen waar de triage wordt gedaan en het contact wordt afgehandeld wordt er getoond doormiddel van de rode chips bovenin het scherm dat er belangrijke medische informatie beschikbaar is met betrekking tot deze patiënt.
Informatie over de Alerts
De alerts worden getoond wanneer één of meerdere van de volgende 8 categorieën van toepassing zijn:
In dit gedeelte kunnen notities geplaatst worden die van belang zijn voor de huisartsenpost. Deze notities worden geen onderdeel van het medisch dossier van de patiënt en worden dus ook niet gecommuniceerd naar de eigen huisarts van de patiënt.
Via het plusje kan er een nieuwe notitie worden toegevoegd. Bij het toevoegen van de notitie kunnen er 3 verschillende attentiewaarde gegeven worden namelijk:
Indien er een alert met melding bij een patient is ingesteld zal de pop-up altijd verschijnen bij het selecteren van deze patient of openen van het dossier. Door op de knop “Bekijken” te klikken wordt het dossier geopend op het tabblad patient waar de notitie te lezen is. Huisartsen kunnen de pop-up krijgen bij het openen van een contact. Triagisten kunnen de pop-up krijgen bij het selecteren van een patient tijdens de triage of als zij een patient vanuit de agenda in behandeling nemen.
Als er van de patiënt nog niet afgehandelde contacten zijn op de huisartsenpost naast het contact waarin wordt gewerkt ,wordt dit weergegeven via de alert afspraak. In het Journaal tabblad wordt aangeven welke afspraak er nog niet afgehandeld zijn. De inhoud van de contacten is te lezen door op het contact te klikken. Via het icoon wordt aangegeven in welk contact er op dat moment wordt gewerkt.
Als de eigen huisarts via Zorgdomein een overdracht heeft gedaan dan zal de inhoud van deze overdracht zichtbaar zijn in het tabblad Correspondentie.