De patiënt kan op verschillende manieren gevonden worden:
Hoe kan ik het beste een patiënt zoeken?
Na het klikken op een patiëntregel tussen de voorgestelde resultaten, worden er rechts in het tabblad “Patiënt” relevante basisgegevens getoond. Hier is direct te zien of het de juiste patiënt betreft.
Door te klikken op “Volgende” wordt de betreffende patiënt geselecteerd en kan er worden gecontroleerd of alle gegevens compleet zijn. Wanneer de gegevens niet compleet zijn dienen deze aangevuld te worden.
Indien de patiënt niet eerder contact heeft gehad met de huisartsenpost kan een nieuwe patiënt worden toegevoegd. Dit staat uitgelegd in het hoofdstuk “Patiënten”.
Als bij een nieuwe triage per ongeluk de onjuiste patiënt is geselecteerd en de triage is nog niet afgerond, ga dan terug naar het tabblad “Patiënt”.
Klik beneden op “Vorige” of helemaal bovenin op de lichtgrijze link “Patiënt selecteren”, en zoek de juiste patiënt.
Tip bij patiënt met onbekende BSN:
Wanneer patiënt later wel een BSN heeft (in geval van pasgeborene) kun je de patiënt zoeken op geboortedatum + achternaam (evt. woonadres). Selecteer de patiënt en zet het vinkje “BSN Onbekend” uit en voer het BSN-nummer alsnog in. Zo behoudt de patiënt één patiëntdossier en wordt een dubbel dossier voorkomen.
Indien er geen gegevens bekend zijn van de patiënt waarover wordt gebeld, kan er gekozen worden voor de opetie “+ Patiënt toevoegen” en vervolgens “Bovenstaande gegevens zijn niet bekend”. Bij deze optie zijn een aantal gegevens niet verplicht, waardoor het toch mogelijk de triage uit te voeren. Omdat een aantal gegevens niet bekend zijn, is het niet mogelijk om de WID controle, COV controle of LSP bevraging te doen.
Het contact van de patiënt kan vervolgens op de gebruikelijke manier worden vastgelegd.